Thursday, June 10, 2010

We're out of Here! 出院啦!

Dr. Hsieh stops by and tells us that once the drainage tube is unplugged, she can be discharged at anytime. We'll leave the hospital either tomorrow or Sat. There are some family logistic to take care of.

謝大夫來看過,只要胸腔的管子拔掉,病人隨時都可以出院了。待把家中的兩老安排一下,我們大抵明後天就回家了。

The pathological biopsy confirms that lung tumor is the primary one. What a relief!

病理切片確定肺部的腫瘤是原發性的。又一塊石頭落地了。

We'll come back in about two weeks to see Dr. Hsieh as a follow-up and Dr. Chui, an oncologist who will decide if the patient needs chemotherapy or not and if yes, how.

回家兩週後,我們再回來見謝大夫做跟進;同時也看胸腔內科-邱大夫的門診,由他來決定,是否做化療,怎麼做。

Again, thank you for keeping us in your praying vigil and reaching out to us with all sort of helps. May God richly blesses you.

再一次感謝大家用禱告的托住和給予我們一家各式各樣的幫助。求主耶穌用他奇妙的方式親自報答、祝福各位。

Will keep you posted.

Shalom!

平安,下次再會!

2 comments:

  1. 親愛的藹玲和永強,
    很久沒有你們的消息, 最近才得知藹玲生病, 看到妳的部落格, 知道你們吃了不少的苦頭, 勇敢的經歷一場風兩, 盼望我們的主加添力量, 幫助藹玲更堅強, 願藹玲完全康復.
    寶華 (Shirley)

    ReplyDelete
  2. Dear Eileen and Michael:-
    Our bond of fellowship extends way beyond time, distance and space. Because it is based on the Cross Christ died for all of us.

    These 2 days, the Lord used Micah 7:7-10 to speak to me regarding His patience and mercy for each of us. I shared it here as it may speak to Eileen as she rests in His love and tender care:-


    至 於 我 , 我 要 仰 望 耶 和 華 , 要 等 候 那 救 我 的   神 ; 我 的   神 必 應 允 我 。

    我 的 仇 敵 啊 , 不 要 向 我 誇 耀 。 我 雖 跌 倒 , 卻 要 起 來 ; 我 雖 坐 在 黑 暗 裡 , 耶 和 華 卻 作 我 的 光 。

    我 要 忍 受 耶 和 華 的 惱 怒 ; 因 我 得 罪 了 他 , 直 等 他 為 我 辨 屈 , 為 我 伸 冤 。 他 必 領 我 到 光 明 中 ; 我 必 得 見 他 的 公 義 。

    那 時 我 的 仇 敵 , 就 是 曾 對 我 說 耶 和 華 ─ 你   神 在 哪 裡 的 , 他 一 看 見 這 事 就 被 羞 愧 遮 蓋 。 我 必 親 眼 見 他 遭 報 ; 他 必 被 踐 踏 , 如 同 街 上 的 泥 土 。

    Also, I am reading Joni Eareckson's Heaven, Your Real Home; a book my little daughter likes me to read.

    finally, be strong in the Lord and in the power of His might.

    In Christ, I pray.

    ReplyDelete